I fire uker i sommer tilbyr Kragerø Seilforening gratis seiling og sjøaktiviteter til barn/unge. Vi er så heldige at vi har mottatt kr 300 000 fra Gjensidigestiftelsen for å gi ungdom sommerjobb og tilby gratis sommeraktiviteter til barn og unge.

Til sammen ca. 20 ungdommer i alderen 14 – 20 år står klare til å tilby uforglemmelige opplevelser gjennom fire uker. Det vil hver dag være 7-8 ungdommer på vakt. I tillegg har Seilforeningen godt voksne bakvakter tilgjengelig på kort varsel.

Dette gleder vi oss til – her skal det seiles!

For hvem?

• Barn og unge 8-16 år
  • Medlemmer og ikke-medlemmer
  • Med og uten erfaring fra seilbåt

Når?

• Mandag - fredag kl 10-16
  • Fra 11 juli til 5 august

Hvor?

• Kragerø Seilforenings anlegg på Saltneven i Kragerøfjorden
  • Hvis du ikke har båt selv, så henter og bringer vi fra Gunnarsholmen sentralt i Kragerø

Hvor mange dager må/kan jeg være med?

• Du kan melde deg på en eller flere dager etter ønske. Velg gjerne ut dag/dager med et program som du synes passer deg. Nå ligger det inne en begrensning på 5 dager pr seiler, ved ønske om flere dager kan det sendes en epost til saltneven@gmail.com.
  • Hvis det er dager som ikke kommer opp så er det fordi den dagen allerede er fulltegnet
  • Vi har et begrenset antall plasser hver dag og påmelding skjer i utgangspunktet etter førstemann-til-møllaprinsippet. Imidlertid forbeholder vi oss retten til å tildele/ikke tildele dager til den enkelte seiler
  • Hvis du har meldt deg på og ikke kan komme må du si fra så fort du vet - ellers blir vi og de som kanskje står på venteliste veldig skuffet!

Hvilke aktiviteter?

• Allsidige aktiviteter knyttet til seiling og sjø
  • Seiling med optimist, RS Feva og Laser Radial
  • Seiling med J/70 – båttypen som brukes i Norsk Seilsportliga
  • Halvdags-/dagstur med havseiler
  • Kurs i livredning og førstehjelp i samarbeid med Kragerø Røde Kors
  • Vannsport
  • Bading
  • Annen lek og moro
  • Følg denne lenken for Ukeplan og aktiviteter
  • NB værforbehold, endringer i programmet kan gjøres på kort varsel.

Det er gratis!

• All deltakelse er gratis
  • Vi serverer gratis lunsj til deltakerne, hver dag
  • Alle deltakerne får en t-skjorte

Kan jeg ta med foreldre/foresatte?

• Alle er alltid velkomne på Saltneven, også voksne
  • Alle de ansatte ungdommene har betalt sommerjobb, men det er mange frivillige sjeler som stiller opp for å gjennomføre Saltneven Seil & Moro og vi trenger flere
  • Vi oppfordrer foreldre/foresatte med egen båt til å være sikringsbåter på fjorden. Særlig gjelder dette for de yngste og uerfarne seilerne. Det er enkelt, alle får instrukser fra seilinstruktørene og det er i tillegg en fantastisk mulighet til å være sammen med barna og deres nye kompiser. Foreldre er også velkomne til bare å henge på Saltneven, bade og handle i kiosken

• Meld deg på her! påmeldingsskjema
  • Etter at du har fylt ut skjemaet vil du få en foreløpig bekreftelse fra systemet om at påmeldingen er registrert. Påmeldingen er imidlertid ikke endelig bekreftet for den enkelte dag, før du har mottatt en epost med endelig bekreftelse fra Saltneven Seil & Moro. Dette må gjøres manuelt av oss og epostene blir sendt ut så raskt vi klarer.

Hva bør jeg ha med?

• Seilervest (vi har å låne bort om du ikke har, men si fra på forhånd)
  • Et håndkle
  • Tørre klær
  • Regntøy
  • Vannflaske
  • Solkrem
  • Våtdrakt hvis du har
  • Passende skotøy (ikke slippers og tilsvarende.)
  • Kiosken er åpen!

Er det mer foreldre/foresatte bør vite?

• Seil- og sjøaktiviteter er forbundet med risiko og Kragerø Seilforening vil på best mulig måte sørge for at sikkerheten blir ivaretatt. Alle deltar imidlertid på egen risiko og med foresattes godkjennelse.
  • Seil- og sjøaktivitetene foregår utendørs og vi er avhengig av værgudenes gunst og må ta alle forbehold om endringer i programmet.
  • Påmelding er ikke sikret før den er bekreftet av Saltneven Seil og Moro og betingelser for deltakelse er bekreftet av foreldre/foresatte.
  • Kragerø Seilforening forbeholder seg retten til å bruke foto og film fra aktivitetene i forbindelse med markedsføring mm.