Vil du lære å seile?

Jollegruppa er foreningens tilbud til de yngste medlemmene. Seiling er en flott kombinasjon av fysisk aktivitet, sosialt samhold og selvstendighet. Her skal det være enkelt å komme, være med, finne venner og ha det moro.

Jollegruppa ledes og styres av styret i Kragerø Seilforening med egen jollegruppeansvarlig. Trenerne har ansvaret for den sportslige aktiviteten og utviklingen av deltakerne. Vi har trenere med lang erfaring som jolleseilere og trenerutdanning fra Norges Seilforbund. Jollegruppa disponerer hovedsakelig Optimistjoller og RS Fevaer. Barna kan seile to og to sammen og det er en sosial og god måte å mestre seiling på. Opplegget tilpasses barnas kompetansenivå. Alle hjelper alle og spesielt viktig er det at de eldste hjelper de yngste seilerne. Noe av det fineste med seiling er at barn og ungdom samles til en felles aktivitet uavhengig av kjønn og alder.

Vi ønsker at foreningen i tillegg til å skape gode seilere skal tilby et godt barne- og ungdomsmiljø. Det trenger vi også foreldrenes medvirkning til. Foreldre får mulighet til å følge i sikringsbåt, hjelpe til ved sjøsetting og opptak av jollene og eventuelt mat/drikke servering. Vi forventer at foresatte viser interesse for barnas aktiviteter, tar aktiv del i foreningens virksomhet og bidrar til en positiv utvikling av seilforeningen.

Seilingen foregår fra Gunnarsholmen om våren og høsten og fra Saltneven om sommeren.

Hver sommer arrangeres det i tillegg Seilcamp på Saltneven, se egen siden under Seiling/seilcamp.

Bli med da vel!

Du finner mer informasjon og kan kontakte oss på vår facebook gruppe:

Bilde fra vår base på Gunnarsholmen:

Velkommen til Kragerø seilforening

Om sommeren arrangeres SeilCamp og seilaser fra Saltneven:

Stolt hovedsponsor

Vil du prøve å seile jolle?

Saltneven – Stedet for seilsport i Kragerø:

Kragerø Seilforening har sitt anlegg på Saltneven, like utenfor Kragerø sentrum. Her kan barn og unge forsøke seilsporten. Har du lyst til å lære, så har foreningen egne joller som man kan låne under kyndig veiledning på avtalte dager. Jollegruppa i seilforeningen stiller med vester, unge instruktører og voksne som holder oppsyn.

• Velkommen til en prøve-seilas!

Bilde fra Saltneven.

Kragerø Seilforening

Gunnarsholmen – vårt møtested vår og høst :

Vi har base på Gunnarsholmen vår og høst. En ettermiddag i uka kan barn og unge møte opp å dra ut for å seile jolle. Seilforeningen stiller med seilbåter, instruktør og følgebåter.

Du trenger en jakke og kanskje et skift, vi har seilvester til utlån. Barna må komme i følge med en voksen den første dagen.

Velkommen!

Spørsmål? Ta kontakt med oss!

Lise Welo mobil: 952 60 288

Trond Sejersted Bødtker mobil: 90 13 87 53