Jollegruppa

Vil du lære å seile? Jollegruppa er foreningens tilbud til de yngste medlemmene. Seiling er en flott kombinasjon av fysisk aktivitet, sosialt samhold og selvstendighet. Her skal det være enkelt å komme, være med, finne venner og ha det moro.

Jollegruppa ledes og styres av styret i Kragerø Seilforening med egen jollegruppeansvarlig. Trenerne har ansvaret for den sportslige aktiviteten og utviklingen av deltakerne. Vi har trenere med lang erfaring som jolleseilere og trenerutdanning fra Norges Seilforbund. Jollegruppa disponerer hovedsakelig Optimistjoller og RS Fevaer. Barna kan seile to og to sammen og det er en sosial og god måte å mestre seiling på. Opplegget tilpasses barnas kompetansenivå. Alle hjelper alle og spesielt viktig er det at de eldste hjelper de yngste seilerne. Noe av det fineste med seiling er at barn og ungdom samles til en felles aktivitet uavhengig av kjønn og alder.

Vi ønsker at foreningen i tillegg til å skape gode seilere skal tilby et godt barne- og ungdomsmiljø. Det trenger vi også foreldrenes medvirkning til. Foreldre får mulighet til å følge i sikringsbåt, hjelpe til ved sjøsetting og opptak av jollene og eventuelt mat/drikke servering. Vi forventer at foresatte viser interesse for barnas aktiviteter, tar aktiv del i foreningens virksomhet og bidrar til en positiv utvikling av seilforeningen.

Seilingen foregår fra Gunnarsholmen om våren og høsten og fra Saltneven om sommeren.

Hver sommer arrangeres det i tillegg Seilcamp på Saltneven, se egen siden under Seiling/seilcamp.

Bli med da vel!

Du finner mer informasjon og kan kontakte oss på vår facebook gruppe:

Levert av IdrettenOnline